چهارشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۰

موجود از پشت کوه آمده ای هستم که در مقابل صفت سکسی دست و پایم را گم می کنم. صفت سکسی یعنی مثلن اینکه یک نفر برگردد به عنوان تعارفات معمول شما گل و بلبل ید بگوید وای چقدر سکسی شدی. من هیچ وقت در زندگی ازاین کلمه به عنوان تعارف گل و بل بلی استفاده نکردم. راستش این مدلی که ملت زرت و زورت به عکس و صدا و لباس و مدل مو و نشستن و برخواستن آدم می گویند سکسی، مرا به این فکر فرو می برد که شاید معنای این کلمه را نمی دانم واقعن. یعنی فکر کن یک آدم تقریبا غریبه ی رسمی بعد چهارسال بی خبری، پشت تلفن در جواب سلامت بگوید سلام خانمِ فلانی صدات عجب سکسی شده. این درحالیست که منِ از پشت کوه آمده در جواب این دست جملات حتی نمی توانم بگویم مرسی. یک طور معذبِ عجیب غریبی می پرسم واقعن؟! بعد همه اش سعی می کنم مواظب صدایم باشم مثلن که سکسی نباشد. یا همانکه یک نفر بیاید زیر عکس پروفایل فیس بوکم بنویسد سکسی کافی ست که بروم عکسه را به یک بهانه ای پاک کنم. دیشب وقتی در عرض یک ساعت سه نفر مکالماتشان را با این دست جملات آغاز کردند، مطمئن شدم که معنای این کلمه را نمی دانم. خوشبختانه نفر سوم از آن دوست های بی رودرواسی بود که حتی قبلترها بهش گفته بودم که بهم نگوید سکسی و خوشم نمی آید و اوهم بعد اینکه کلی به ریشم خندیده بود تا مدتی مراعات کرده بود. دیشب ازش خواستم که این کلمه را برایم تعریف کند. یک مدل درجای از تو آستین دربیاری گفت: یعنی قشنگِ خواستنی. به نظر من قشنگِ خواستنی همان سکسی نیست. قشنگ خواستنی خیلی جنرال ترِ خوبی ست. اصولن آدمها دلشان می خواهد از همه بشنوند که قشنگ خواستنی هستند. اما شاید دلشان نخواهد از همه بشنوند که سکسی هستند. یعنی می خواهم بگویم آدم با شنیدن قشنگِ خواستنی هیچ وقت معذب نمی شود.خلاصه اینکه، بنده از همین تریبون رسمی اعلام می کنم قشنگ خواستنی را به آن کلمه ترجیح می دهم.
خبرنگار اعزامی وبلاگستان.
پشت کوه.‏
.

۴ نظر:

S A E E D E H گفت...

حالا تو اینو می گی من یه زمانی یکی بهم می گف سکسی شدی عصبانی می شدم!
حالا دیگه با یه لبخند خانومانه می گم مرسی:)
در ضمن- عکسایی هم که برام فرستاده بودی خیلی قشنگ خواستنی بودن!

فضول گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
فضول گفت...

این پست شما قشنگ خواستنی نبود، بلکه سکسی بود. و من این رو راحت میگم، چون در مورد شما نیست، در مورد این پست است و او همه نگفته که قشنگ خواستنی رو ترجیح میده.
و اما خارج از شوخی، راستش به نظرم دوستتون اشتباه کرده که گفته معنیش اینه. چون نیست. در مورد یک دختر، سکسی یعنی سکسی. یعنی جذابیتی که جنسیت در اون نقش داره. یعنی برای جنس مخالف میتونه جذاب و تحریک کننده باشه. مثلا یک مدل موی سکسی، معنی اش قشنگ خواستنی نیست. گرچه اگر چیزی سکسی باشه، احتمالا قشنگ و خواستنی هست. ولی معنی اش بیشتر و عمیقتره.
کار ندارم که این واژه برای یک نفر مثل شما جذاب است یا نه.(گرچه به نظر من این واژه خیلی تعریف خوبی است و شاید ما، حتی من، کمی نسبت به اون تابو زده باشیم)ولی به نظرم چون یک مفهومه که با معنی کردنش از معنی اصلی اون دور میشیم، (مثل کلماتی چون اسکل، داف و ... که نمیشه معنی کرد اونها رو به راحتی) اگه میشه در درخواستتون تجدید نظر کنین و اون رو به عنوان یک تعریف خیلی مثبت بپذیرید.
مچکرم.

ناشناس گفت...

چقدر زیبا نوشتید. احساس من هم در باره این کلمه دقیقا همینطور است. ولی بلد نبودم اینقدر قشنگ راجع بهش پست بنویسم.